Geen fiscale verandering in 2013

Datum: 18-11-2012

De uitkomst van een heftig politiek jaar is, dat alleen de CO2 normen van de lage bijtellingscategorieën veranderen. Vanaf april was het al vroeg in het jaar druk in de politieke arena. Met de afschaffing van de onbelaste kilometervergoeding zouden woon-werk kilometers als privé aangemerkt gaan worden. Dit was voor alle 250.000 verklaringhouders die maximaal 500 km per jaar rijden in hun auto van de zaak slecht nieuws.

Inmiddels is het regeerakkoord, voor de tweede keer, vastgelegd. Wij gaan er niet vanuit dat dit een derde ronde nodig heeft. De "forensentax" is definitief van de baan en daarmee ook de extra maatregelen voor de auto van de zaak. De conclusie is dat de enige fiscale wijziging per 1 januari 2013 zit in het verlagen van de CO2 normen.

Meer lezen?

Geplaatst op: 20-11-2012 08:49