A2 Erger Je Niet spel

Datum: 07-06-2013

VZR (voorheen: VAVDZ) heeft als ludieke actie het “A2 Erger Je Niet” spel ontwikkeld. Dit dobbelspel helpt tegen de verveling als je met 100km/h op een lege A2 in het holst van de nacht naar Utrecht rijdt. De besteller van het spel steunt hiermee direct de lobby van de Vereniging. Het eerste exemplaar van het spel is opgestuurd naar Minister Melanie Schultz van Haegen. In een begeleidende brief heeft de vereniging verzocht dit onderwerp hoger op de agenda te plaatsen.

48% van de zakelijke rijders geeft aan dat zij het afgelopen jaar minimaal één boete hebben opgelopen tijdens een trajectcontrole. 10% ontving meerdere keren een boete tijdens een trajectcontrole. De reacties geven aan dat de boetes vaak te maken hebben met de onduidelijkheid over de snelheid, in plaats van met bewust te hard rijden. De A2 trajectcontrole spant hierin de kroon.

Martin Huisman, Voorzitter van de Vereniging Auto Van De Zaak licht het toe: “De algemene publieke perceptie is dat je op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht na 19:00 uur 130km/h mag rijden. Dit is echter niet het geval. Een deel van de trajectcontrole van Amsterdam tot Vinkeveen is ook na 19:00 uur ingesteld op 100 km/h. Dit zorgt voor veel onduidelijkheid en heel veel irritatie. Wij belden zelf naar het informatienummer van de overheid voor opheldering en kregen direct zonder dat we onze vraag af konden maken de juiste hectometerpaaltjes door waar een snelheid van 100 km/h geldt. Over dit onderwerp werd het meest gebeld werd verteld. Volgens de betreffende medewerker zijn de borden overigens volstrekt duidelijk en heeft de media de schuld van de onduidelijkheid…..”

Geen lid? Of voor iemand anders het spel kopen? Mail dan naar: info@vzr.nl

Petitie tekenen tegen de trajectcontrole? klik hier

VAVDZ accepteert overigens geen enkele verantwoording voor het gebruik van het spel tijdens het rijden, hoezeer de verveling ook is.

Filmpje op Youtube

Geplaatst op: 07-01-2019 16:54