Autobrief 2014

Log hier in om te reageren of een onderwerp aan te maken.

Feb 28th 2014, 11:18

1012 Team

Lid Vzr

Total Topics: 4
Total Posts: 62
Wij zijn druk in gesprek met het ministerie van Financiën. Er wordt in Den Haag dit voorjaar nl. gewerkt aan de zogenaamde "autobrief". In deze brief staan de toekomstige fiscale maatregelen over de auto waaronder de bijtelling. Wij houden u op de hoogte over de voortgang. Wilt u alvast uw mening geven?
Mar 6th 2014, 13:31

8110 Marcel

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 31
Er zijn eigenlijk 2 dingen die in mij opkomen en dat zijn:

1. Ben 100% voorstander van een gestaffelde bijtelling of in iedergeval een eerlijke bijtelling waarbij je afhankelijk van het aantal privé kilometers/auto een redelijke bijtelling moet betalen.

2. Laat de overheid ophouden met het fiscaal (wegenbelasting, bijtelling) bevoordelen van auto's welke in de praktijk helemaal niet zuiniger/milieuvriendelijker zijn.
Mar 6th 2014, 14:49

10788 Hans

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 1
Ik ben het roerend eens met de eerdere reactie van Marcel. Bovendien zou er op een andere manier ook eens nagedacht kunnen worden over een eerlijkere regeling. Dit naar voorbeeld van de nieuwe regeling voor de hypotheekrente aftrek die men d.m.v. het ieder jaar afbouwen van 0,5% rente aftrek gaat nivelleren. Bij de bijtelling van de auto betaalt iemand die in een hogere belastingschijf valt netto beduidend meer voor die auto dan iemand die in een lagere belastingschijf valt. Dit heeft mijns inziens niets met de hoeveelheid privé gebruik van die auto te maken, waardoor mij deze vorm van belasting niet terecht lijkt. Ik vraag me zelfs af of er geen sprake is van rechstongelijkheid.
Mar 6th 2014, 15:33

7809 Dejan

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 1
Mee eens met Marcel.

Ik rij niet prive,dus betaal geen bijtelling.(woon-werk verkeer)

Maar stel dat Marcel's voorstel doorgaat,wat het eerlijkst is,dan kan min. van Fin. besluiten dat iedereen bijtelling betaalt.Dus,geen woon verkeer meer.

Want,ik denk dat dit ooit gaat gebeuren.
Mar 6th 2014, 15:39

8110 Marcel

Lid Vzr

Total Topics: 0
Total Posts: 31
Beste Dejan,

Woon-werk verkeer als privé kilometers is niet mijn voorstel en vindt ik dan ook niet redelijk als hierover een bijtelling betaalt moet gaan worden. Ik sluit mij 100% aan bij de uitgangspunten van de Vavdz op dit gebied zover.

@Hans, Afhankelijk van je hebt een goed punt er dient inderdaad voor hetzelfde gebruik verschillend betaald te worden en dat is niet eerlijk. Begin jij die rechtszaak?
Mar 24th 2014, 17:56

6649 Robin

Lid Vzr

Total Topics: 1
Total Posts: 13
Ik maak nu gebruik van de verklaring en houdt me heel strikt aan de 500km, nu lees ik in het lobby voorstel dat men voor laag prive gebruik een RRS verplicht wil stellen. Hier ben ik heel erg op tegen, als dit hiermee gecombineerd wordt dan word het dringend tijd om een andere baan te zoeken en sleutels van mijn auto in te leveren.

Geen controlekastjes bij mij in de auto!

Heeft u een vraag, opmerking of klacht?

Neem contact met ons op, zodat één van onze experts u kan helpen.

Vraag stellen

Word lid en profiteer van de vele voordelen

  • vragen stellen, meepraten op het forum of uw klacht in behandeling geven
  • juridische ondersteuning bij problemen
  • 4 of 12 maal per jaar een aantrekkelijk autoblad in de brievenbus
  • maandelijks ledenbulletin met nieuws over onder andere bijtelling en privacy
  • exclusieve previews nieuw te introduceren (zakelijke) auto's
Word lid Lees meer over de voordelen