Aantal leden: 20244 and counting

Lage bijtelling verdwijnt praktisch in 2016

Op 13 november 2014 is de bijtelling van 2016 vastgesteld. In 2016 vervallen 3 bijtellingscategorieën (7%, 14% en 20%) en worden er 2 nieuwe bijtellingscategorieën toegevoegd. Auto’s met 1-50 gram CO2-uitstoot vallen in de 15% bijtelling en auto’s met 51-106 gram CO2-uitstoot vallen in de 21% bijtelling.

In totaal zijn er nog 4 bijtellingscategorieën in 2016: 4%, 15%, 21% en 25%.

Eén en ander is van toepassing voor auto's die op of na 1 januari 2016 worden geregistreerd. Voor auto's die reeds zakelijk zijn ingezet, blijft het bestaande bijtellingspercentage gelden tot maximaal 60 maanden na kentekenregistratiedatum.

Vereniging Auto Van De Zaak is niet tevreden over deze tussenoplossing in de bijtelling. We lobbyen voor een structureel doordacht plan. Wij zullen de komende maanden goed van ons laten horen zodat de Staatssecretaris weet wat we van zijn Autobrief 2 verwachten. Zoals het er nu naar uitziet, wordt de inhoud van de Autobrief halverwege 2015 bekend gemaakt.

Op de hoogte blijven? Meld u aan bij de vereniging!